Summer School
- " Ja klar, was muss ich machen?"
"Englisch Unterricht geben -für Anfänger und Fortgeschrittene"
- "Kein Problem."
- "Of course, what do I have to do?"
"English lessons - for beginners and for advanced"
- "Okay no problem."
If someone told me, I would react like this one year ago I would have asked: "And who is this Jule?". I would have never imagined to give English lessons. Lets say it like that English and me never were really good friends in school...
In diesen 13 Tagen haben Schüler der Leadership School zwischen 9 und 17 an dem "Unterricht" teilgenommen. Die erste Gruppe fand jeden Morgen um 10:30 statt und war für die jenigen, deren Englisch noch nicht sehr gut war.
Ziel war es:
- Grundvokabular zu schaffen
- Alltägliche Situationen auf Englsich zu meistern
- zu sprechen ohne lange zu zögern
- schreiben verbessern
- Motivation zu bekommen um selber weiter Englisch zu lernen

- Vorstellung
- Hobbys
- Wetter
- Tiere
- Zahlen
- Zeit
- Körper
- Notfall
- Kleidung
- Essen
- Beförderung
- Wegbeschreibung

The aim of the “Beginner Group” was:
- get basic vocabulary
- manage daily situations in English
- improving to speak without hesitating
- get better in writing
- get motivation to learn by themselves
From the beginning on it was clear to do not teach Grammar. The
focus was on the speaking part. All in all we played a lot of games, sang
songs, directing short films and doing a lot of dialogues. Important for me was
that the children have fun while learning and don’t lose the motivation for learning
English. Eleven students were attending and most of them where every day taking
part.
Topics


- fliessender werden
- zu sprechen ohne lange zu zögern
- eigenen Akzent verlieren und sich den Englischen annehmen
- schreiben verbessern
- Präsentation machen
- Vokablen in bestimmten Bereichen lernen
- Motivation zu bekommen um selber weiter Englisch zu lernen
- noch reflektierter werden
Wie auch in der ersten Gruppe haben wir keine Grammatik gelernt. Doch die Jugendlichen hatten den Wunsch nach Hausaufgaben, die ich dann korrigiert habe. Insgesamt waren es ungefähr 15 Schüler die teilgenommen haben. Die Themen über die wir gesprochen haben, haben wir auch zusammen beschlossen. Am Ende haben wir dann praktisch "Civic education" gemacht, nur halt auf Englisch. Unsere Themen waren:
- Leben ( Wer sind sie, was wollen sie werden, Träume usw.
- Bewerbungsverfahren
- Kultur (Musik, Filme, Bücher, Sport..)
- Medien (Pressefreiheit, Einfluss..)
- Länder
- Vorurteile
- Politik
- Religionen
- Gewalt
- "Body shaming"
- Nazi Zeit
- "mit Deutschland in Kontakt kommen" (Brieffreundschaften)

In the beginning of the English class I asked the students which
topics they want to talk about them and what their aim is to learn during the
time. In the end we had following aims:
- get more fluently
- improve speaking without hesitating
- get used to the English accent
- improve writing
- learn how to present in English
- get more vocabulary in specific topics
- get motivation to improve their English by themselves
- get more reflected


Topics
- Talking about their lives (what they did, what they want to become..)
- Job application
- Culture (Music, Movies, Books, Sport..)
- Media (freedom of press, speech; what influence has the Media on us; Pro and Con)
- Countries
- Stereotypes
- Politics
- Religions of the world
- Violence
- Body shaming
- Second World War and Nazi Time
- “get in contact with Germany” (writing letter)

In the end I have to say that it was an amaizing experience! I am really proud of my students. It was so much fun and I also learned a lot.
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